Cefeus Rakel of Gimli a.k.a. Maia.

 
Igår tog jag tåget ensam till Stockholm och hämtade upp denna lilla donnan på centralstationen. I onsdags visste vi inte ens om att vi skulle köpa henne. Det har gått väldigt fort denna gången kan man säga. Mamma fastnade för henne på facebook (Ella kommer från samma uppfödare och är kompis med hennes dotter) och efter jobbet i torsdags sa hon bara att henne [Maia] ska vi köpa. Därefter var det bara att försöka lista ut hur vi skulle få hem henne... Eftersom uppfödaren kommer från Hudiksvall, vilket ligger nästan sextio mil bort, var det inte direkt bara att ta bilen och hämta henne hur som helst. På torsdagskväll fick jag dock den brillianta idén (om jag får säga det själv) att jag kunde ta tåget upp till Stockholm om någon kunde lämna över henne där. Sagt och gjort, jag åkte upp på lördags morgon från Skövde och mötte sedan upp uppfödarens son som hade med sig Maia. Jag och Maia fick spendera lite tid på stationen innan tåget hem men hon var hur cool som helst hela tiden. Hon tuggade ben eller stensov i min famn. Söt som socker är hon ju också vilket gjorde att ett flertal personer stannade och tittade extra, eller frågade om henne. 
 
Nu har hon hunnit landa litegrannhär hemma under dagen idag och även under kvällen igår. Hon springer runt som en tok och leker. Något som är väldigt skoj är att dra de andra hundarna i pälsen vilket de inte uppskattar jättemycket direkt... Snacka om att denna lilla sötnos styr här hemma nu.
Hundarna | |
#1 - - Miss Baby Peaches:

Men så söt!

Upp