It's beginning to look a lot like christmas

Bilder från en promenad i november ~
 
Om tolv ynka dagar är det julafton, kan ni fatta det? För det kan inte jag. Inte har jag börjat handla julklappar heller... Tur att jag bara behöver köpa till en julklappslek och till mamma, sådär lagom många tycker jag. Jag har dock köpt julklappar till mig själv i form av sex nya böcker och det räknas väl ändå det med? Ja, julen... Det är alltid ganska mycket press att julen ska vara på ett speciellt sätt med en stor familj och massor med klappar. Så har det dock inte varit för mig sedan jag var riktigt liten och jag tycker nog faktiskt det är ganska skönt.
 
Förutom att handla julklappar innan jul ska jag och min uppsats-buddy skriva klart vår C-uppsats, i stort sätt i alla fall. Kan ju inte annat än älska att ha deadline fjärde januari... Tur att vi varit duktiga och enbart har lite kvar på resultatet och sedan bara diskussion/slutsatser kvar. Det ska bli så skönt att bli klara måste jag säga! Det har dock gått jätte fort och vi har fördelat tiden bra vilket gjort att vi haft det ganska lugnt faktiskt, men nu får vi lägga in sista växeln för att bli klara innan jul. 
 
Nu i december har jag inte bara skrivit uppsats utan har också varit och provridit på en ponny. Tess heter hon och jag ska börja rida henne en dag i veckan. Lite roligt att min kompis redan är medryttare på henne också, haha. Ännu mer kompiskt att det är mammas kollega som äger henne! Världen är bra liten ibland. Tess har dock varit skadad och håller på att skrittas igång nu, men det passar väl ganska bra när jag inte ridit på över två år. Kändes ganska konstigt (och precis som hemma) att hoppa upp på hästryggen igen. Denna veckan jag jag rida henne två dagar eftersom att I (den andra medryttaren/min kompis) är bortrest. Ska se om jag kan knäppa någon bild på henne eller om mamma vill följa med kanske. 
 
Det finns säkert miljoner saker jag skulle kunna skriva utöver detta men det är svårt att komma på allt... Jag känner mig mycket mer "privat" nu för tiden men jag vet att det är kul att kunna titta tillbaka på bilder och text från förr. Det var därför som jag startade upp en blogg igen, och för att ha någonstans att ladda upp bilder. Anyway, nu behöver jag ta mitt lazy ass till gymmet och sätta den där lussebullen jag åt förut till nytta. 
Allmänt, Hundarna | |
Upp